En quant a les Cookies
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, Vosté accepta la instalació i l'ús. Pot canviar la configuració del seu navegador o obtenir informació de la nostra política de Cookies a l'apartat Informació legal.
Monitoratge i Gestió de xarxa
![]() |
Per què el Monitoratge?Els serveis de tecnologies de la informació, la plataforma tecnològica, els departaments de sistemes, la connectivitat i les línies de comunicacions s'estan convertint cada vegada més a la base i columna vertebral sobre la qual les empreses gestionen els seus negocis i es comuniquen i realitzen transaccions amb els seus clients, empleats i proveïdors. Aquesta infraestructura creix i es torna més complexa a mesura que s'introdueixen nous serveis amb l'objecte d'arribar a nous mercats o de millorar la qualitat i fidelitzar als nostres clients.Per tot això, el nivell de servei, de professionalitat i de disponibilitat que s'exigeix als empleats de tecnologies de la informació i a les plataformes que mantenen és cada vegada major, arribant a ser del 100% en la majoria dels casos, 24 hores al dia i 365 dies a l'any. No obstant això, el gran nombre de dispositius, tecnologies, plataformes, llenguatges i interfases amb les quals han d'enfrontar-se en el dia a dia augmenta proporcionalment. A més, no n'hi ha prou amb actuar reactivament o com a resposta a les queixes per falta de servei d'usuaris o clients, sinó ràpida i proactivament ja que qualsevol temps de parada de la plataforma tecnològica es converteix en temps de parada del negoci i, per tant, repercuteix negativament en la facturació de l'empresa. En aquest escenari, qualsevol acció o solució encaminada a diagnosticar la totalitat de la plataforma tecnològica suposa una inversió de ràpida tornada. Ja no es tracta de reaccionar davant les trucades per part dels usuaris denunciant problemes amb el correu electrònic o la sortida a Internet, o davant les queixes de clients i directius que no poden realitzar transaccions comercials a través dels sistemes de gestió, sinó davant un sistema de control i monitoratge que escala els problemes detectats de manera instantània. D'aquesta manera, els temps de parada es redueixen dràsticament i es millora la qualitat de servei oferta des de IT. La solució que compleixi amb els requisits especificats ha de ser d'arquitectura oberta i ha de recolzar-se en protocols estàndards. D'aquesta manera, podran controlar-se plataformes de qualsevol tipus i de qualsevol fabricant: dispositius de comunicacions, estacions de treball, servidors i hosts crítics, impressores de xarxa, dispositius de seguretat, PLCs, aplicacions crítiques, etc. On resideix el límit? A estar connectat a la xarxa, disposar d'una adreça IP i, si pot ser, habilitar el protocol SNMP. On arriba el límit de monitoratge de la solució? Atès que ens basem en protocols estàndards (TCP/IP i SNMP) dependrem de la informació que proporcioni cada fabricant sobre els seus productes. Aquesta informació resideix en fitxers de tipus MIB (Management Information Base) que descriuen els productes, les alarmes que poden generar i les consultes sobre rendiment, descripció del producte i disponibilitat que poden realitzar-se. Per exemple, a un servidor podrem interrogar-li sobre la utilització dels seus processadors, l'ocupació dels seus discos, la temperatura interna, la càrrega de transaccions, etc; a una impressora, sobre la seva càrrega de paper o el seu estat; a un encaminador (router), sobre l'ample de banda utilitzat; a un commutador (switch) li demanarem informació de cadascuna de les seves connexions actives; a una aplicació de còpies de seguretat, el resultat de la còpia diària. Substitueix, per tant, a les diferents eines d'administració i gestió dels diferents dispositius? No. Cada fabricant gestiona els seus dispositius a través d'interfases i fins i tot sistemes diferents. Una mateixa eina difícilment servirà per generar usuaris, detectar intrusos, analitzar protocols i administrar el correu electrònic. No obstant això, si resulta tremendament pràctic integrar aquestes eines a la solució de monitoratge de manera que cada dispositiu respongui a un cert tipus d'accions i ens condueixi a les eines i utilitats necessàries per gestionar-ho o solucionar els problemes detectats en el mateix.
|